WESTWORLD | YAPAY ZEKA | FELSEFE VE BİLİM KURGU!


Kategori: Bilim kurgu - Felsefe - Western 

Bir dizi daha bittiğinde geçen yazılara daldırıp düşündürüyor ve alkışı hak ediyor. Bilim kurgu ile westernin karışımı olan bu dizi, matrix gibi hayatın gerçekliğini sorgulatmak üzerine kurulmuş muhteşem bir yapım. Dizi ilk bölümlerinde anlamadığımız çoğu şey dolayısıyla pek izleyiciyi ekrana kitlemese de, sezon ortasında bazı soru işaretlerinin kalkması üzerine anlamlanmaya başlıyor ve tekrardan dönüp ilk bölümleri izlediğinizde büyük zevk alıyorsunuz.  Bu arada dizide Antony Hopkins oynuyor!


Kısaca dizinin konusundan bahsedecek olursam; Gelecekte bir zamanda insan benzeri robotlar yapılıyor ve bu robotlara yapay zeka kodlaması yapılıp nerede olduğunu bilmediğimiz bir yerde eski batı teması olan bir parka yerleştiriliyor. Bu parkta bu robotlar insan gibi yaşıyor tabi her gün aynı şeyleri yaşıyor ve bir önceki günü hatırlamıyorlar. Bu park Westworld adında bir şirkete ait ve bu şirket ücret karşılığında insanların bu parkta tatil yapmasını sağlıyor. Robotların yaşadığı bu parkta insanlar birer bilgisayar oyuncusu gibi, oyun oynuyorlar robot öldürüyorlar vs. ama bir süre sonra robotlar kodlamanın dışına çıkıp bilinç kazanmaya başlıyor...


Dizi gerçekten de bilim kurgu ve felsefe meraklılarını doyuracak nitelikte. Diyalogların hepsinin içi dolu dolu. Seneryo kaliteli oyunculuklar mükemmel. Diziyi izlerken her bölüm bir şeyler olacak beklentisiyle değil de on bölümden oluşan bir film gibi düşünürseniz daha çok zevk alacağınızı düşünüyorum. Dizi soru işaretleri yaratıp son iki bölümde çoğunu cevaplayıp, felsefi bir soru sordurarak da finalini yapıyor. Ben gelecek sezonların daha ilginç olacağını düşünüp merakla bekliyorum...

Yorumlar

  1. İzlemeyi istediklerimden. Hep "Bir ara göz atacağım" listesinde umudunu yitirmeye başlamış olsa da. Evet, bir ara başlayacağım. Başlayacağım çok dizi var. Bilemiyorum Altan bilemiyorum... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bir günde oturup bitirmelik (benim gibi boş vaktiniz var ise) =D

      Sil
    2. Boş vakit gezer mi hiç. Bedava dağıtsalar gidip bin tane falan alayım diyorum ama dağıtmıyorlar işte. =p

      Sil
  2. Bunu bana deeptone önermişti ama Allah affetsin konusunu okumaya üşenmiştim. Demek ki yazın izleyeceğim ingilizce alt yazılı dizim de belli olmuş durumdaaaaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel fikir aslında, umarım beğenirsiniz =D

      Sil

Yorum Gönder