127 Hours | Film İncelemesi | Biyografik Drama, Gerilim!


Between a Rock and a Hard Place adlı kitaptan uyarlanan başrol olarak Altın küre sahibi oyuncu James Franco'nun oynadığı Dany Boyle yönetmenliğindeki 127 Hours filmini uzun zamandır izlemek istiyordum ve bugün izlemiş oldum.

James Franco'yu son zamanlarda 11.22.63 adlı dizide izlemiş ve oyunculuğuna, hikayeyi karakter üzerinden takip ettirmekte başarılı olmasına hayran kalmıştım. 11.22.63 adlı sürükleyici ve kaliteli dizinin incelemesi için buraya tıklayın. 

Filmin Konusu: Dağcı Aron Ralston'un tırmandığı bir kanyonda düşmesi ve 5 gün boyunca bir kaya arasında sıkışıp, kendiyle yüzleşmesi ve aynı zamanda hayatta kalma mücadelesini konu alıyor film.


Filmi izlemeden önce, filmin sonunda ne olacağı hakkında bir fikrim vardı. Deadpool filminde bir sahnede, Deadpool spoiler'ı bir anda söyleyince anlamıştım. Size tabi filmin sonunu söylemeyeceğim, film incelemelerinde filmi izlerken zevk almanızı azaltacak türde ipuçları vermemeye dikkat ederek yazıyorum yazılarımı. Filmin sonunda ne olacağını bilmeme rağmen filmi keyifle izledim.

Film tek bir karaktere odaklanıyor ve hikayeyi onun üzerinden anlatıyor. Hikayede de karakterimiz bir yerde mahsur kalmış ve kurtulmaya çalışıyor. Bunun bir benzer hikayesini Marslı filminde izlemiştim, orada da karakter Mars'ta mahsur kalıp, kurtarılmayı bekliyordu. Fakat bu filmde farklı olarak karakterimizi kurtarmaya birileri gelmiyor...

Hikaye çoğunlukla iki kayanın arasında geçiyor, bununla birlikte karakterin yaşadığı anıları, kurduğu hayalleri ve bir zamandan sonra halisülasyonlarını görüyoruz. Hikayenin bu kadar kısıtlı bir alanda geçip sıkıcı olmaması, aksine gerilimli ve sürükleyici bir şekilde devam etmesi büyük başarı, bunun bir benzeri Dünyalı adlı filmde vardı, onda da film tek bir odada ilerliyor ve sürükleyici bir şekilde devam ediyordu.

Karakterin aşama aşama psikolojisinin çok iyi aktarıldığını düşünüyorum, ilk önce saldırgan bir tavırla kurtulmaya çalışması ve aradan uzun bir zaman geçmesinin ardından bunu kader olarak kabul edip, bu olayla ara sıra da alay etmesi bana bunun gerçekte yaşanırsa böyle olabileceği hissiyatını verdi...

Genel olarak filmi beğendim, eğer izleyecek gerilim ve dram kategorili güzel bir film arıyorsanız izlemenizi öneririm, filme puanım: 8.5 

Yorumlar

  1. Anonim6/26/2017

    Bu tarz filmleri çekmek ne kadar zor değil mi düşününce? Hem hikayeyi durağanlaştırmamak lazım hem de konuyu çok fazla dağıtmamak... Bence "127 Saat" başından sonuna izleyeni bağlayan bir film.
    Kesinlikle izlenmeli!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle dar bir alanda geçmesine rağmen hiç sıkmıyor =)

      Sil
  2. Uzun zaman önce severek izlediğim bir filmdi..Hiç sıkılmadan izleyeceğinizi garanti ederim..Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, uzun zamandır izlemek istiyordum, izlemiş oldum benim de severek izlediğim bir filmdi.

      Sil
  3. James Franco'nun yeteneği tartışılmaz. Uyarlamalarda dahi o kadar başarılı ki... 11.22.63 dizisine ben de bayılmıştım ve gerçekten izlediğim en güzel diziydi. Bu filmini de çok merak ettim yorumunuzu görünce. Hemen izlenecekler listesine ekledim. Teşekkürler. :)

    Ben de kendim bu tarz dizi-film yorumluyorum. 11.22.63'ü de yorumlamıştım. Eğer bir bakmak isterseniz : engineeringvibes.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuzu ziyaret ettim gerçekten çok güzel, ve aynen James Franco çok iyi bir oyuncu =) Filmi beğeneceğinize eminim, film hakkında yorumunuzu blogunuzdan okumak isterim :)

      Sil
  4. Bu filmi iki defa izledim gercelten caresizlik ve hayata tutunabilme cabasini cok iyi anlatiyor ustelik yasanmis bir olay hayatta kalmak icin kolunu kesiyor adam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah kolunu mu kesiyor, ben burada söylememek için kıvrandım yahu, umarım izlemiş olanlar okur buraları, yorumunuz için teşekkürler =)

      Sil
  5. Filmi izleyeli baya oldu. Ama yazıyı okuyunca o ana tekrar gittim ve o gün yaşadığım sıkışmışlık duygusunu tekrar yaşadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, filmin insanı geren, gerçekçi bir yapısı var, bunu izleyiciye yaşatıyor.

      Sil
  6. İzlemiştim, güzel filmdi...

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok sevmiştim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder