FİLM NASIL İZLENİR? EVDE FİLM İZLEME TAKTİKLERİ!


Evet bu komik bir başlık, bu arada merhaba. Ama daha komiğini Youtube'da görmüştüm biri Youtube'a 'Youtube'a nasıl girilir?' başlıklı video atmıştı. Neyse film nasıl izlenir? hadi açıklayalım.

Öncelikle izlenecek filmler listenizi açıyorsunuz ve ruh halinize göre izleyeceğiniz filmi seçiyorsunuz. Listeniz yok mu? Bende de yok, o yüzden küçük bir araştırma sürecine girişmeniz gerekiyor, benim araştırma sürecim şöyle geçiyor, sevdiğim bir oyuncunun veya yönetmenin ya da senaristin adını nette aratıp filmleri arasında ilgimi çeken varsa açıp izliyorum. Veya sevdiğim birkaç film yorumu bloguna girip oralardan seçiyorum, size de öneririm mesela 'Meczup' güzel filmlerin incelemesini yapıyor ve incelemelerin sonunda filme puanını veriyor... Neredeyse hiç kötü film izlemiyorum, bazen bir film süresince izleyecek film araştırması yaptığımdan izlediğim film kötü çıkmıyor, çıkarsa da kapatıyorum sabırlı olamıyorum. Sabırsızlık bazen iyi bazen kötü oluyor, bu yüzden Piyanist filmini hala izleyemedim, aynısı Hayat Güzeldir filminde de olmuştu çok kez sıkılıp kapatmıştım filmi ama sabırlı olup izlediğimde filmin sonunda ağlıyordum.

Filmi buldunuz! Şimdi de kendinize rahat ve sessiz bir ortam ayarlayın, yanınıza atıştırmalık alın ama film başlamadan da bitirmeyin. Bu mısır, cips olabilir veya sağlıksız herhangi bir yiyecek olabilir 😅

Filmi izlerken zevk almak istiyorsanız, teknik detaylara takılmayın, kendinizi karakterin yerine koyup filmi izleyin. Filmi tek seferde izlemeniz en iyisi, dondurup başlatmak büyüsünü kaçırıyor, bununla birlikte altyazılı izliyorsanız, ki bence yabancı filmleri altyazılı izleyin, kaçırmamaya çalışın kelimeleri, hikayeyi anlamamanıza neden olacak bir kelime kaçırırsanız filmi beğenmeyebilirsiniz. Ve son olarak, Türk komedi filmi izlemeyin! 😜

Sizin film izlemeden önce, sırasında, sonrasında yaptığınız şeyler nelerdir?Yorumlarda konuşalım 😉

Yorumlar

  1. Türk komedi filmleri rezaleti... Özellikle son çıkacak olan Halil Söyletmez'in filmi bana kalırsa acınacak vakit kaybı. Her neyse, zevk meselesi tabii.

    Benim için IMDB puanları çok önemli oluyor. Eğer IMDB puanı 7 üstü bir film bulmuşsam önce Youtube'dan film trailer'ını izliyorum. Hoşuma giderse BİNGO! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen acınak hale geldi, fakat en çok izlenenler de onlar, bu çok sinir bozucu. IMDB'ye pek fazla dikkat etmiyorum çünkü imdb 3 olan filmlerden bile beğendiklerim var ve Trailer çok önemli filmi izlememdeki en önemli etkenlerden biri =)

      Sil
    2. Maalesef, halk olarak eğitimsiz oyunculara çok prim veriyoruz.
      Tabi ki olabilir ben hiç öyle bir filme denk gelmedim henüz. :)

      Sil
    3. Artık Hollywood'da fragmanlar için özel yönetmenler çalıştırıldığı söyleniyor. Dolayısıyla artık fragmanlar bile belki bir kıstas olmamalı. Bir bakıyorsunuz çok kaliteli bir fragman ama film vasat çıkıyor. Ama tabii hala elimizdeki en önemli donelerden biri fragmanlar. IMDb de sonuçta izleyicilerin verdiği puanlarla liste oluşturduğu için o da ortalama bir izleyici profilini yansıtıyor. Dediğiniz gibi IMDb puanı çok düşük bile olsa hoşunuza giden filmler olabiliyor.

      Sil
  2. vallah kardes ben turkce dublaj izlerim onceki tercihlerim aksiyon gerilim korku tarzi oluyo ilk filmin fragmanini bakarim sonra konusunu okurum ve o sekkilde karar veririm izleyip izlemeyecegime izlemeye basladigim bi film eger beni sarmis ise telefonum elimde degil demektir ah filimi begenmemis isem kesinlikle telefonumu bi sekilde elime almisim oynasiyorum demektir oyle iste :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen telefon le alındımı film kötüdür, =D bende aksine dram, fantastik filmleri seviyorum.

      Sil
  3. Anonim6/27/2017

    Ben de genelde dublaj seyretmiyorum. Kendi diliyle izlemeyi seviyorum. Yanıma çayımı, kahvemi alıyorum ve mutlaka cebimi kapatıyorum.

    Film izlerken bölünmesinden hoşlanmıyorum çünkü. Bir de filmleri evde de sinemada da tek başıma izlemeyi tercih ediyorum. Çünkü sohbet etmeyi ya da soru cevaplamayı sevmiyorum filmle ilgili.

    Bir de filmi izlemeden önce yorumları okuyorum ama sinema sitelerinin klasik kes-yapıştır yazılarını değil, fikir beyan eden yazıları okumayı seviyorum.

    Ne uzun yazdım yafff :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum söylediklerinize ve dublajı önceden seviyordum sonradan altyazılı daha zevk aldığımı fark ettim, dublajda da aynı sesleri duymaktan sıkıldım en çok da (Tamer karadağlı) her filmde sesi var =D

      Sil
  4. Murat ve Ahmet yaparsa her türlü izlerim o filmi, hatta hep dizi yapsinlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dizilerini seviyordum, filmleri ise kötünün iyisi gibi bir şey =D Takım olarak çok iyiler =)

      Sil
  5. Ben Netflix te türlere tıklıyorum, favorim romantik komediler ya da filme çekilen romantik kitaplar. Alt yazılı izliyorum. Türk komedi filmi aman uzak olsun benden, sadece komedi değil hiçbir türüne gitmiyorum. Türk filmi olursa sadece benim çocukluğumda çekilen Ediz Hun, Hulusi Kentmen, Münir Özkul, Filiz Akın'lı filmleri seviyorum. Onların da sonu mutlu bitenlerini.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kanallarda denk gelerek izledim o eski filmleri, gerçekten de filmlerde bir kibarlık, anlatmak istenileni anlatma vs. mükemmel. Fakat şimdiki filmler bana ağzında birşey varken konuşup bir şeyler anlatmaya çalışıyor gibi geliyor, itici. =D

      Sil
  6. Türk filmi dediğim zaman aklıma sadece Yeşilçam geliyor..Şimdiki filmleri hiç izlemiyorum. Genelde yabancı filmleri sadece altyazılı izlerim. Altyazılı bulamadığım filmleri indirip, altyazı ekler öyle izlerim. Genellikle gerilim, dram, romantik kategorilerini seçerim. Hangi film olursa olsun fragmanını beğenmediğimde kolay kolay izlemem. Eğer oyuncuları seviyorsam, çekim kalitesi hoşuma gitmişse ve fragmanı iyi geldiyse mutlaka izlerim ve tanıtırım..En sevdiğim filmler genelde Hint ve İspanyol filmleri oluyor.Ayrıca film izlemeye başlamadan önce kesin yiyecek, içecek hazırlıkları yaparım ve başladığım gibi bitiririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynen yapıyorum hepsini ve artık film izleyip yazısını yazmadığım olmuyor, neredeyse yazmak için film izler duruma geldim, tanıtmayı seviyorum, tanıdıklarıma saatlerce ısrar edip izlediğim filmi izletmişliğim vardır =D

      Sil
  7. Yorumlarda gördüğüm kadarıyla kimse böyle yazı mı olur dememişler :) Aksine böyle yazılar daha fazla ilgi de çekebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de silip silmemek konusunda kararsızlık yaşasam da, çok yorum geldiğinden silmemem gerektiğini düşündüm, bir anlık fikirle yazmıştım aynen daha dikkat çekici gelebiliyor =D

      Sil
  8. Kardeşim sen severek yazıyorsun. O yüzden her yazın okunası oluyor :)

    YanıtlaSil
  9. Anonim8/23/2017

    Online film izleyip indirebileceğiniz bir film sitesi arıyorsanız bu siteye bir göz atın derim. Yabancı film ve yabancı dizilere yer veren bir sitedir.

    Full hd film izle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder